• Stickers ter promotie van BIP-limonade
Stickers ter promotie van BIP-limonade
Stickers ter promotie van BIP-limonade
Stickers ter promotie van BIP-limonade
Stickers ter promotie van BIP-limonade

Stickers ter promotie van BIP-limonade

Z_MV_MVDA_2021_001

Anglo-Belge was veruit de grootste brouwerij van de streek. De bieren van de brouwerij stonden gekend om hun kwaliteit, maar Anglo-Belge spitste zich niet enkel toe op alcoholische dranken. In 1961 werd de BIP-limonade op de markt gebracht. Men had de ambitie om de betere limonade te brouwen en dat lukte ook. BIP was een kwaliteitsvolle limonade. De drank was verkrijgbaar in drie smaken: citroen, sinaasappel en cola. Anglo-Belge ging mee met de tijd. Men ontwikkelde ook een drank met koolzuurgas, maar deze drank hoort niet echt bij de limonades. De naam BIP vond haar oorsprong in de lancering van de eerste satelliet in 1957. De kunstmaan maakte een kenmerkend 'bip-geluid'.

De mensen van Anglo-Belge waren overtuigd van het belang van merchandising. Daarom namen ze professionelen onder de arm om o.a. deze stickers te ontwerpen. De brouwerij werkte daarvoor samen met de firma Publiart. De opdruk van de stickers sprak een belangrijk deel van de doelgroep van BIP-limonade aan, nl. de kinderen. Het ontwerp was typisch voor de jaren 1960. De ontwerper was striptekenaar Berck. Arthur Berckmans (1929-2020) werkte af en toe in opdracht van Publiart.

De BIP-stickers die hier worden getoond maken deel uit van een reeks van 12. De stickers en het andere promotiemateriaal hebben vandaag de status van collector's item bij verzamelaars en Anglo-Belge-nostalgici.
sticker
Zulte
1961-1970